Enkele tips om top reclame te maken

Er zijn verschillende manieren om reclame te maken maar niet alle methoden zijn efficiënt en effectief. Wil je je naamsbekendheid vergroten op een zodanige manier dat je een groot aantal potentiële klanten bereikt en daarvoor niet veel geld hoeft te betalen? Kies dan voor autoreclame.

Hier zijn enkele tips voor het maken van top reclame:

  • Sta op één lijn met je promotie en marketing

Als je door middel van hekwerk reclame maakt, dan is jouw bedrijf in de branding en trekt het alle aandacht. Kies dus voor een design dat perfect aansluit bij het bedrijf. De juiste typografie, kleuren en boodschap zorgen voor een positief effect. Gebruik hetzelfde design voor het ontwerpen van de brochures, flyers en reclame op auto’s. Zo sta je op één lijn met je marketing en promotie

  • Kies voor autobelettering voor effectieve en efficiënte reclame

Met autobelettering promoot je je bedrijf op een effectieve wijze. Door autobelettering komt jouw merk 24 uur per dag en 7 dagen in de week in beeld en het is veel voordeliger dan de on- en offline marketing instrumenten. Een auto is een belangrijke transportmiddel en de gemiddelde Nederlander zit circa 5 tot 8 uur per week in een auto. Dat betekent dus dat je heel wat verkeer tegenkomt als je met je beletterde auto de straat op gaat. Door rond te rijden in het verkeer zul je heel wat potentiële klanten in de stad tegenkomen die geprikkeld zullen worden door de autoreclame. Met autobelettering heb je dus een groot bereik en zijn de kosten eenmalig. Je betaald een bepaald bedrag voor het beletteren van de auto en je adverteert 24/7. Het grote bereik en de lage kosten maakt deze vorm van reclame efficiënt en effectief. Behalve de oppervlakte van de auto heeft autobelettering geen restricties. In dit opzicht is autobelettering voordeliger dan andere vormen van reclame. Stel je bent op zoek naar een autobelettering bedrijf in Eindhoven, zoek dan niet verder.

  • Een nette auto

Maak je reclame via autobelettering dan zal dit een heel goede tip zijn. Echte autoreclame maak je pas met een auto die er netjes en schoon uitziet. Bedrijven die reclame maken in een vieze auto, schrikken potentiële klanten af want deze krijgen een heel ander beeld over het bedrijf en dat is zonde van de tijd en moeite. Bedenk maar eens dat het logo van het merk niet meer te zien is op de auto als die bedekt is door heel wat vuil. Als je je transportmiddel gebruikt om reclame mee te maken dan is dit het visitekaartje voor de buitenwereld en die moet er dan verzorgd en netjes uitzien. Een schone auto straalt meer positiviteit uit dan een vieze. Laat dus je voertuig regelmatig wassen.

  • Een duidelijke boodschap

Gebruik je autoreclame om jouw merk te promoten? Laat jouw boodschap duidelijk zijn voor de bestaande en potentiële klanten. Let daarbij op de lettertype en lettergrootte. Kleine letters kunnen een boodschap onleesbaar maken, zo ook een lettertype dat moeilijk leesbaar is. In één oogopslag moet duidelijk zijn wat jouw bedrijf doet en waar het voor staat. Lange teksten bemoeilijkt het lezen en maken de boodschap vaag. Ga voor korte en krachtige teksten.

Ondanks de verschillende on- en offline middelen die toepasbaar zijn voor promotionele activiteiten wordt autoreclame steeds populairder. Vormgenoten is een partij die je daarbij kan helpen.